Saturday, January 16, 2021

Jatuh Bangun

Acap kali aku berazam...

Berulang kali aku rebah...

Jatuh terduduk, tak mampu berdiri


Beribu kali aku mengorak langkah,

Berjuta kali kaki tersungkur,

Lingkup tersembam menyembah bumi...


Mencuba bangun,

Namun kerap kali terpesong...

Tersasar, hanyut...


Kali ini,

Aku nekad bangun semula...

Merangkak perlahan...

Dengan harapan,

Mampu berdiri,

Lalu berjalan

Dan akhirnya berlari...


Aku masih mencari...

Belum putus asa mencari sinar...

walaupun sering hanyut dalam kegelapan, 

Masih ada cahaya untuk ku berpatah kembali...


Sering aku tertanya,

Sampai bila harus begini...

Jawapan tidak kutemu, hanya buntu menyesak diri...


Lalu aku hanyut kembali;

Dalam tangisan, menyelam perasaan...

Aku tenggelam, terkapai-kapai mencari daratan...

Yang belum aku temu, walaupun dapat ku lihat dari kejauhan...


Andai kata nyawa ditarik, dimana tempatku di siSiNya?


Ilmu didada, sejengkal cuma, bagaimana harus ku melangkah?

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2019 Full time Sinner, NEVER A Saint. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.